28 Mart 2017 Salı

İlave Kaynaklar

Mail’lerde ilave kaynak soranlar olmuş.
Açıkçası, yaptığım şey google’a narcissism, narcissistic personality disorder, narcissistic abuse, understanding a narcissist mind ve benzeri cümleler yazıp önüme çıkan her makaleyi, her web sitesini inceledim. Ama bir kaçı o kadar zengindi ki içerik bakımından, çok soran olduğu için aşağıda derlemek istedim.
İlk araştırdığımda şok olmuştum, yani nasıl bu kadar yaygın olabilir, nasıl bunca zaman haberim olmaz, bunlar nasıl insanlar ki, mağdur olan kişilere özel web siteleri falan kurulmuş dedim içimden. İşin bu kadar ciddi olabileceğini ben de bilmiyordum – ki oldukça ilgiliyim psikolojiyle.
Instagram mesela.. Narsist kurbanları diye sayısız sayfa açmışlar şaka gibi.. Bir sürü kadın altına yorumlar yazıyor, birbirleri ile konuşuyorlar vs. Görünce çok ama çok şaşırdım. Keşke Türkçe de benzer bir sayfa olsa.. Birileri uğraşsa..
Birisi de mailinde demiş ki “topla bizleri, bir araya getir”. İnanır mısınız, bundan 1 sene önce olsaydı o motivasyonum vardı. Gerçekten vardı. İsterdim. Ama şimdi istemiyorum. Artık daha fazla bu işin içinde olmak istemiyorum. Ama benim yaşadıklarımı yaşayan insanlara yardım etmeye devam etmek istiyorum. En azından sadece bu şekilde. Benim bir mesleğim var, vaktimin çoğunu o alıyor. Ama mesela benim yaşlarımda psikolog bir arkadaşım var. Bana destek olduğu dönemde bir hayli zenginleşti bu konuda bilgisi. Arada yazıyorum ona “gel beraber workshop yapalım. Organizasyon ve gerçek hikaye kısmı bende, işin psikoloji tarafı sende” gibi. Sonra geçiyor. O da yoğun, o da bir türlü odaklanamıyor. Ama belli olmaz, belki ben daha da güçlenince, kendimde bu gücü tamamen bulunca yönlendirebilirim onu bu konuya. Bir de mesleğim gereği deşifre olma durumum var tabi. Adamla ismimin yan yana anılmasından bile rahatsızım şu an, bırak bunu afişe etmeyi. Şu anki hislerim bunlar.
Neyse, aşağıda ilgimi çeken birkaç web sitesi ve sosyal medya hesabı paylaşıyorum. Daha detaylı bilgi edinen & Türkçe kaynak yakalayan vs varsa bu makalenin altına yorum olarak bırakabilir, en azından böyle bir fayda sağlayabiliriz şimdiden birbirimize?


Web Siteleri & Makaleler ;
Sam Vaknin Makaleleri ; samvak.tripod.com
Sam Vaknin Videoları ; youtube.com/samvaknin
(Bu adamın kendisi de narsistik kişilik bozukluğu sahibi. Hem kitap yazmış, hem de yukarıdaki linklerde müthiş bilgiler paylaşıyor.)
After Narcissistic Abuse ; afternarcissisticabuse.wordpress.com
(Bu da benzer bir blog)
Free from toxic ; freefromtoxic.com
Angela Atkinson ; Bu kızın hem web sitesi hem youtube kanalı var. www.queenbeing.com Videolardaki tarzı bana hiç hitap etmese de faydalı bulanlar olabilir. Bilgi bilgidir.
Let Me Reach ; letmereach.com / Tamamen narsist erkeklerden canı yanan kadınlara destek olmak üzerine bir web sitesi. Faydalı forumlar var.
https://ladywithatruck.com/how/ (burada narsist bir adamla ilişki içinde olan kişinin arkadaşlarına tavsiyeler var. Arkadaşınızı dinleyin, ona inanın, araştırma yapın, yanında olun gibi şeyler yazıyor)
Alper Hasanoğlu’nun narsizm üzerine makaleleri. Alper Bey’i School of Life’ta verdiği bir eğitimle tanımıştım önceden. Radikal gazetesinde köşe yazıyor ve narsizm üzerine etkileyici tespitleri var. Basit bir Google araması ile ulaşabilirsiniz.
Instagram hesapları ;
Beware_of_the_narc
Narcissisrecovery
Narcissist.sociopath.awareness2
Narcissistic_abuse_lifecoach (bu ilginç mesela, kadın yaşam koçu ve uzmanlık alanı tamamen narsistik şiddet mağdurlarını iyileştirmek. Arada videolar falan koyuyor, biraz kıro bir hesap ama çok faydalı post’lar var)
Narcissist_free
Narcissist_survivor


 Sizin önerebileceğiniz ilave kaynak varsa bu yazıya yorum olarak iletebilirsiniz, okuyanlara faydası olur en azından.

Teşekkürler. 

4 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. http://www.hatunca.net/forum/topic/3795-narsistik-kisilik-bozuklugu/#entry72469

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu verdigim adres narsist zedelerin yazıştığı bir forum. Hatta iki de tedavi gören narsist in yorumları da var. Okumak ilginç olabilir.

      Sil
    2. Yalnız burada yazılanlar çok sağlıksız ve temelsiz

      Sil