5 Mayıs 2016 Perşembe

Hoovering - Eski Sevgiliye Geri Dönme


Narsistlerin en sık başvurduğu manipülasyon tekniklerinden biri Hoovering.

İsminin böyle olması tesadüf değil, tıpkı o meşhur süpürge markasının yaptığı gibi, yerde kalan kırıntıları toplayan bir teknik Hoovering.

Şöyle ki; esas adam besinsiz kaldığında, elindeki kaynaklardan yeteri kadar beslenemediğinde, eski sevgililerine geri dönme eğiliminde oluyor.

Çünkü o kadınlar, zamanında bir çok kez bu adamı hayatlarına ‘geri’ aldılar. Çünkü teknikleri bu kadınlar üzerinde daha önceden defalarca kez işe yaradı.

Ve ex-recycling denilen bu durum, esas adam için daha güvenli bir seçenek. Daha zahmetsiz. Daha masrafsız. Daha kolay.

Yeni birini bulmak (onun yanına yakışacak kadar pırıltılı birini bulmak), ardından kendi ihtiyaçlarını tatmin edecek şekilde eğitmek & şekillendirmek ciddi bir zaman ve çaba istiyor.

Oysa ki, geçmişte bu besini ona en iyi şekilde vermiş olan eski sevgililer, çok daha zahmetsiz ve kolay kaynaklar oluyor. Bu yüzden esas adam, mutlaka ama mutlaka şansını deniyor.

Onu yaşamından tamamen çıkartmış kişilere bile zaman zaman ulaşması bu yüzden. Tamamen yoklama. “Acaba oralarda benim için güzel bir şeyler kaldı mı?” mantığı.

Ve Hoovering sırasında eski kaynaklara uyguladığı teknikler de yine tamamen kişiye özel. O kadının istekleri, hayalleri, zayıf noktaları ne ise tamamen bunlara oynuyor. Bu da kadının savunmasını indirmesine ve onu tekrar tekrar tekrar affetmesine ve hayatına geri almasına sebebiyet veriyor.

Hoovering’in ardından geçen birkaç hafta yine mükemmel. Yine en baştaki ‘İdealize Etme’ süreci yaşanıyor. Adam neler neler yapıyor, inanılmaz. Kadın mutlu. “Bu sefer her şey güzel olacak, bak değişti aslında, anladı değerimi, nasıl da seviyor beni” diye düşünüyor. Böyle düşünmek zayıflık falan değil, bu son derece normal bir his, son derece normal. Sağlıklı her insan bunu hisseder. Burada suçluluk duyacak, kendini suçlayacak ‘yine aynı hatayı yaptım, onu hayatıma geri almamalıydım’ diyecek bir şey yok.

Anormal olan, esas adamın niyeti ve amacı. Bunu sadece egosunu tatmin etmek için yapıyor. “Bu kadını hala kontrol edebiliyorum (kilit kelime kontrol). Hala beni istiyor. Mükemmel bir adamım ben işte, benden vazgeçemiyor!” Bunu düşünürken içten içe kadını aşağıladığını da söylemekte fayda var. Bir tür “salak işte, yine inandı” hissi yaşıyor derinlerinde. Bu satırları yazmak benim için de müthiş zor, fakat yaşadıklarım, gözlemlerim ve en önemlisi konunun uzmanlarının görüşleri tamamen bu görüşü destekliyor.

Sonra işler normalleşmeye başladığında, kadını gözünü bile kırpmadan yine değersizleştirebiliyor. Bir hödüklük yapıyor, kırıyor, yıpratıyor, acımadan üzüyor. Tek farkı, bu sefer idealize etme süresi daha da kısalmış oluyor. Değersizleştirmesi öncekilerden daha sert, daha acımasız oluyor.

Yani özetle, ex-recycling ya da hoovering ardından kadın, ilkinden çok daha sert, çok daha beklenmedik bir düşüş yaşıyor.

“İnanamıyorum, beni yeniden elde edebilmek için ne mücadele verdi oysa ki, çok emindim beni gerçekten sevdiğine. Araya birileri de girmiş olsa benden vaz geçemedi işte. Hala içten içe diğer kadınlardan farklı olduğumu ve benden vazgeçemediğini düşünüyorum” diyor çaresizce.

Oysa ki bilmiyor, esas adam bunu sayısız kadına yaptı, belki eş zamanlı olarak bambaşka kadınlara da yapmaya devam ediyor.. Hayatı boyunca da devam edecek..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder